Re: [Szybkie pytanie] Drukarki Canon

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Thu 08 Sep 2005 - 20:27:38 MET DST

Polar wrote:

> [...]

Zakładam, że pisząc o drukarce z oddzielnymi pojemnikami, sugerujesz
Epsona. Nigdy niczego innego nie polecałeś, a w tej cenie nic innego
poza Epsonem z oddzielnymi tuszami nie znajdziesz.

Napisze kolejny raz, bo chce żebyś w końcu zrozumiał:

1. Podczas wymiany każdego pojemnika drukarka przeprowadza test
niezawodności. Przykład: przed wymianą tuszu magenta wskazania black,
cyan i yellow wynosiły 72,67,35. Po wymianie magenty miałem już tylko
64,59,28. Straciłem 8,8,7 % pojemników. Łącznie to 23%. Przy cenie
pojemnika w sklepie na poziomie 40 zł, tracę 10 zł na wymianie jednego
pojemnika!! Chwalisz wodoodpornośc (akurat nie w tym poście, ale w
innych) więc zakładam, że zalecasz tez używanie oryginalnego tuszu.

2. Używałem przez dłuższy czas R300, odkładałem puste pojemniki. Po
dłuższym czasie uzywania miałem dokładnie po 7 sztuk każdego pojemnika!
Nie widać wyraźnej przewagi żadnego koloru nad innymi.

5.Epson C66 ma 4 pojemniki. Na podstawie cena komputronika:

a) czarny - 72 zł - 400 stron - 18 gr / stronę
b) 3 x kolor - 3 x 55 = 155 zł - 400 stron - 38,75 gr / stronę

Zysku z oddzielnych pojemników praktycznie nie ma (może jest nawet
strata), z podanych powyżej i jeszcze kilku innych powodów.

Teraz konkurencja. HP 5740:

a) czarny - 100 zł - 800 stron - 12,5 gr / stronę
b) kolor - 118 zł - 450 stron - 26,22 gr / stronę

I nie pisz mi o pojemnościach każdego tuszu. Te wydajności są
potwierdzane przez użytkowników. Tusze Canona są najrzadsze, najnowsze
HP są gęste.

Podsumowując: Drukarka Epsona przy użyciu oryginalnego tuszu jest
zdecydowanie za droga. Jej zaletą jednak są stosunkowo tanie zamienniki
(30 zł za komplet na Allegro) i IMHO większa trwałość głowicy
drukującej niż w Canonie. Mimo że porównywałem do HP i HP w tym
porównaniu wygrywa zdecydowanie, nie kupiłbym jej, bo nie zamierzam
kupować oryginalnego tuszu. Chodziło mi bardziej o uzasadnienie
sensowności zakupu drukarki z oddzielnymi pojemnikami. Moim faworytem
jest Canon iP1500. Ostatnio oglądałem wydrukowane na niej zdjęcia. Jak
na drukarkę za 200 zł, były po prostu świetne.

Jakie Ty masz PRAKTYCZNE doświadczenia z tymi drukarkami? IMHO nie masz
żadnego. Nie pamiętam żebyś na tej grupie zareklamował inną drukarkę
niż firmy Epson. Dodatkowo, Twoja argumentacja jest prawie zawsze jak
wyjęta z ulotki produktu. Dodatkowo zarzucasz mi, że jestem uprzedzony
do Epsonów. To nieprawda. Po prostu Twoje argumenty są czysto
marketingowe i kolejny raz tego dowodzę.

--
# Łukasz Ledóchowski
# GG: 503647 lukled@tlen.pl