Re: Jaka plyta do Semprona 64bit ?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Wed 07 Sep 2005 - 23:22:02 MET DST

Dnia Wed, 7 Sep 2005 22:27:14 +0200, Q napisał(a):

> a co sadzisz o Asus K8N4-E-Deluxe (754, PCI-E)?

z całym szacunkiem dla Asusa (to jeszcze z czasów świetnej P2B), to teraz
Asus już tak dobrych płytek nie robi, no ale jest to cena masówki i
zlecania produkcji ich płyt przez fabryki innych producentów. Co do samej
płytki K8N4-E, to z poloneza nie zrobi się Mercedesa choćby nie wiem ile
rzeczy sie na niej upchnęło. Wyposażenie tej płytki jest godne uwagi (ale
ma to odzwierciedlenie w sporej, jak na S754, cenie - w tej samej cenie
dostanie się gigabyte na nforce4 S939). Natomiast chip to wykastrowany
nForce4 x4, co mocno odbija sie na możliwościach OC (w sumie moja gigabyte
też ma taki chip, ale możliwości OC ma zdecydowanie większe). No i wiatrak
(głośny!) na chipie dobija, tym bardziej, że wiatrak jest zupełnie zbędny i
zwyczajny radiator by wystarczył. W sumie jest to dobra płytka (ale raczej
nie do OC), tylko cena zbyt wysoka.

> /wzialem ja, bo nie bylo zadnych nForce'ow Gigabajta, no i byla tania :)

pojęcie taniości jest jak widać bardzo względne.

> ps. Sempronow na 939 nie ma :(

w Polsce jedna osoba na pewno ma - bynajmniej nie jestem to ja. Duzi
dostawcy OEM w Europie już tymi prockami się bawią (zwykli śmiertelnicy
jeszcze poczekają z 10 dni a w Polsce pewnie nieco dłużej). Compaq w swoich
notebookach już chyba zaczęło używać sempa 3000+ S939

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]