Re: ASUS p3v4x

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 06 Sep 2005 - 12:44:21 MET DST

> Witam i prosze o opinie na temat plyty Asus p3v4x.
> Jesli jest "nie za bardzo"

Jest nie za bardzo. Unikaj chipsetow VIA, jesli tylko mozesz.

> to poleccie jakas plyte pod Pentium III.

Jesli slot1 to Asus P3B-F
Jesli socket370 to Asus CUSL2-c
Jesli musi byc Tualatin to TUSL2

Ta pierwsza jest na i440BX, legendzie jesli o chipsety dla P3
idzie. Dwie nastepne na Solano czyli i815. Ustepuja BXowi w
wydajnosci o jakis jeden czy dwa procent i obsluguja tylko
512 mb RAM, ale za to maja oficjalne wsparcie dla magistrali
133 mhz, szybsze ATA i inne takie.

Ogolnie - trzymaj sie tych dwoch chipsetow.

Rozmaite VIA z tamtego okresu maja fatalne niedorobki np.
w kontrolerach pamieci, DMA i tepe. Odbija sie to straszna
czkawka przy odtwarzaniu DivXow na przyklad.

Na przyklad na posiadanej przeze mnie plycie Solteka z chipsetem
Apollo 133 PRO, Celeronie 700 mhz i GeForce 2 MX 400 filmow ogladac
pod Windowsem sie nie da.

Pozdrawiam,
Vituniu.