komp nie chce ruszyc

Autor: mkw20 <mkw20_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 05 Sep 2005 - 20:16:30 MET DST

Witam. Mam starego kompa (oryginalny sprzet Dell'a, procek Pentium MMX 166
MHz), ktory pewien czas lezal w szafie nieuzywany. Komp dzialal do tej pory
bez zarzutu. Chcialem go teraz uruchomic, ale nie ruszyl. Co sie da
zaobserwowac?:
- dioda zasilania swieci sie, wiatrak na zasilaczu pracuje, procek ma
chlodzenie tylko poprzez radiator,
- nie pojawia sie ZADEN komunikat na ekranie po wlaczeniu zasilania (ekran
jest caly czas czarny),
- po przelozeniu pamieci RAM do dzialajacego (lepszego) kompa, ten nowy komp
sie nie uruchomil, a wlozona pamiec sie natychmiast ostro rozgrzala.

Moje pytanie brzmi, czy do uruchomienia kompa, chociazby startu BIOS'a
potrzebna jest pamiec RAM? Czy bez RAMu powinien wyskoczyc jakis komunikat na
ekranie po uruchomieniu? Na razie wiem, ze na 100% RAM jest padniety.
Dzieki
mkw20