Re: Co to jest zalecana rozdzielczość?

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Sat 03 Sep 2005 - 12:47:08 MET DST

chairon pisze:

> Witam
>
> Zawsze zastanawiało mnie co to pojęcie oznacza w odniesieniu do
> monitorów. Kupiłem ostatnio monitor 17" CRT, a w instrukcji napisane
> jest, że zalecana rozdzieloczość to 800x600. Jak dla 17", to jest to
> trochę śmieszne i używam 1024x768. Czy używanie rozdzielczości
> niezalecanej skraca żywotność monitora?

Ja używałem przez lata moje sony E400 w 1600x1200x85Hz (żeby nie używać nie
nadającej się dla monitorów CRT o normalnych propocjach rozdzielczości
1280x1024) i nic niepokojącego się nie działo. A takich parametrów ten
monitor teoretycznie nawet nie ma (w tej rozdzielczości niby 75Hz powinien
dawać tylko, no i zalecana jest niższa).

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl