Menu OSD Monitora

Autor: coolscan.pl <coolscanUSUNTO_at_op.pl>
Data: Fri 02 Sep 2005 - 17:27:01 MET DST

Witam,

moze to i troche OT ale wiem, ze jest tu sporo ludzi, ktorzy znaja sie na
elektronice oraz informatyce.

Temat jest nastepujacy:

Duze monitory CRT (banki kineskopowe - przypominam :-) maja mozliwosc
selektywnego dla kazdego z kanalow ustawienia (w tzw. menu OSD - to to menu,
ktore mozna wywolac z klawiszy na czole lub lekko pod monitorem) takich
dwoch parametrow jak Gain oraz Bias.

Mniejsze (w rozumieniu producenta mniej profesjonalne) maja tylko (z poziomu
tego menu) mozliwosc ustawienia temperatury barwowej bieli.

Te, ktore nie maja zadnej mozliwosci ustawien pomijam w zagadnieniu.

Czy sa programy, ktore pozwalaja na ustawienie wspomnianych parametrow Gain
i Bias dla monitorow, ktorych takich opcji nie maja w menu OSD ?

Domyslam sie, ze jesli sa to prawdopodobnie nie uniwersalne (to znaczy nie
do wszystkich monitorow, choc kto wie), lecz przeznaczone dla jakiejs serii
danego producenta.

Dodam, ze nie chodzi mi o programy, ktore steruja wyswietlaniem monitora za
pomoca karty graficznej, lecz takie, ktore realizuja SPRZETOWE ustawienie
parametrow Gain i Bias w monitorach, ktore nie maja takich opcji w menu OSD.

Czy ktos z Was spotkal sie z takimi programami ?

Bylbym baaaaardzo wdzieczny za jakiekolwiek informacje.

pozdrawiam
Maciek