Re: UPS-jaki wybrac(pilne)

Autor: Paweł <ppf9_at_USUN_TOpoczta.fm>
Data: Thu 01 Sep 2005 - 21:43:51 MET DST

Michal Bien napisał(a):

> I jak widać wile Cię to nie nauczyło.
Wtedy to byla wina braku bolca w gniazdku, poniewaz po wstawieniu
bolca na jakies 1,5 roku sie uspokoilo do tej pory.

> Najpierw kupuje się porządny zasilacz, dopiero potem UPS a nie
> odwrotnie, zwłaszcza że UP jest 2-4 do kilku razy droższy niż porządny
> zasilacz - chocby nowy Chieftec 410.
Po pierwsze nie znam sie na zasilaczach i UPS-ach i nie wiedzialem
jakie sa dobre zasilacze(obiecuje poprawe i kupno lepszego zasilacza
jak uporam sie z klopotami finansowymi), a po drugie myslalem ze jak
sie kupi UPS to on bedzie chronil przed tego typu wypadkami. A co ma
do tego porzadny zasilacz, czy jak prad przejdzie przez UPS to co on
moze zrobic zasilaczowi(powinno byc dobre napiecie i prad-chyba).
Nawet jesli przejda jakies zaklocenia przez UPS to zasilacz powinien
sie najwyzej spalic i dalej nie powinien przepuscic pradu ktory by
zniszczyl UPS, tak mi sie wydaje.

> Nic specjalnego. Badziewny soft.
Skoro takie badziewne oprogramowanie to powiedzcie jakie powinien miec
  opcje porzadny UPS i jakie opcje ma ten Ever.

> To teraz placi się majątek za dialup, wiecej niż za UPS by tego nie
> sprawdzać? Twój wybór.
Skoro tak nalegacie to poleccie jakies strony i nazwy producentow UPS-ow.

> Teraz praktycznie [prawie] wszystkie UPSy dla domowego usera są
> line interactive z AVR, wiec nie ma o czym mówić.
To tylko ta jedna technologia jest wykorzystywana w UPS-ach(troche to
dziwne).

> Moc pozorna [jesli chcesz zasialć ten cały kram włączcnie z 19"
> CRT], pojemność akumulatorów, sinus na wyjściu, gnizado chronione nie
> podtrzymywane, jakość oprogramowania, ew. port komunikacyjny do zdalnego
> zamknięcia systemu.
  A co to jest ta moc pozorna. Czy to jest ta cyferka w nazwie(700),
czy te 420W co pisze w specyfikacji. Ktora moc jest wazniejsza,
poniewaz jak mialem zasilacz Codegen 300W to po podlaczeniu 3
HDD(250GB, 20GB, 30GB) to slychac bylo jak jeden dysk(chyba) wylacza
sie i wlacza co chwile wiec nie wiem czy ten UPS pociagnie(300W
komp+120W Monitor). Czy jak to bedzie za duzo dla UPS-a to jak to
bedzie sie odbijalo na kompie i na UPS-ie.

> Zapomnij. Laserówki o podtrzymywaniu [zresztą po co] mają bardzo
> duży pobór szczytowy w czasie rozruchu i nagrzewania. Cześć UPSó ma co
> najwyżej gniazdo z samymi bezpiecznikami i zabezpieczeniami bez
> podtrzymywania do drukarek laserowych właśnie - białe w APC.
To czy ten Ever 700 ma takie zabezpieczenia czy nie. A co to jest
"biale w APC". Czy APC to jest jakas firma produkujaca UPS-y.

> A jak on jest zasilany? Pewnie zwykłą wtyczką. To albo kupisz UPS z
> polskimi typowymi gniazdami, albo zrobisz przejsciowke, albo podepiesz
> listwe za UPS o wyjsciu sinusoidalnym.
Podlaczone jest zwyklym zewnetrzym zasilaczem. A co do podpinana
listwy za UPS-em to chyba nie jest wskazane.