Jakie głośniki do komputera?

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Thu 01 Sep 2005 - 21:30:26 MET DST

W chwili obecnej komputer mam podpięty do kawałków wieży Unitry
(korektor graficzny + wzmacniacz WS315 + jakieś kolumny, też
Unitrowskie). Niestety - sprzęt, choć dobry, ma już swoje lata i
ostatnio spalił mi się jeden głośnik w kolumnie. Mogę go wymieniać, ale
i tak statystycznie raz na 2 miesiące coś się sypie (przeważnie
drobiazgi - trzeszczący potencjometr do wymiany, gniazdko do
przylutowania - nic poważnego, ale rzeczy upierdliwe i czasochłonne).

Wyżej wymieniona wieża z kolumnami jest ponadto duża i brzydka. W
związku z tym zastanawiam się nad zakupem jakichś "normalnych" głośników
komputerowych.

Zastosowania:
- muzyka (głównie)
- filmy/gry (ale nie jest to priorytet, raczej zastosowanie poboczne)

Budżet:
Max. 400zł (absolutne maksimum, wolałbym wydać dużo mniej)

W komputerze mam kartę SB Live!.

Ze względu na rozstaw pokoju (komputer stoi w rogu, pokój jest
prostokątny i długi) raczej odpadają zestawy z "tylnymi" głośnikami (i
tak nie mam możliwośći ich prawidłowego rozstawienia - a nie wiem, czy
miałyby one sens, gdyby były ustawione przypadkowo).

Bardzo ważne jest dla mnie, żeby głośniki nie charczały, nie
trzeszczały, nie szumiały i nie dudniły.
Z drugiej jednak strony nie mam jakichś szczególnych zapędów
audiofilskich, w 100% wystarczy mi jakość dźwięku, jaką oferuje mi moja
wieża (czyli archaiczne, ale wciąż aktualne HIFI).

Nie zależy mi na jakimś dużym "pałerze" - głośniki rzadko będą grały
głośniej niż na poziomie normalnej ludzkiej mowy.

Jaki zestaw możecie mi polecić?

--
Yakhub