Re: help! chlodzenie laptopa-problem z wentylatorem

Autor: Tomek <tnovak_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Thu 01 Sep 2005 - 09:10:22 MET DST

marektyburaWYTNIJTO@poczta.onet.pl napisał(a):

> w moim laptopie przestal dzialac glowny wentylator, odprowadzajacy cieplo z
> calego laptopa, po rozebraniu sprzetu i krotkich ogledzinach stwierdzilem brak
> napiecia w gniezdzie oznaczonym jako CN10 (wentylator dziala w gniezdzie
> przeznaczonym do zasilania wentylatora procesora). W zwiazku z tym mam 2 pytani
> 1. w jaki sposob moznaby przywrocic napiecie w gniezdzie CN10 na plycie glownej

W wiekszosci lapow jakie widzialem wentyle wlaczaly sie dopiero po osiagnieciu
przez system jakiejs okreslonej temp. Moze dlatego nie masz tam napiecia jak
jest chlodny.

> 2. czy mozna wentualnie podpiac oba wentylatory (glowny i od procesora) do
> jednego gniazda [czy nie spowoduje to zmniejszenia predkosci obrotowej obu etc]

Teoretycznie można. Równolegle jak podepniesz to to nie zwolnią. Kwestia tylko
wydajności prądowej danego gniazda... 2 takie same wiatraki równolegle to dwa
razy wiecej prądu, ale raczej powinno być OK. Pozostaje tylko sterowanie tymi
wiatrakami zależnie od temp. - patrz pkt.1

Pozdrawiam
T.