problem z siecią

Autor: Dombrek <dombrek_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 31 Aug 2005 - 22:04:22 MET DST

Witam!
Nie wiem czy na dobrą grupę trafiłem, ale nie mogę znaleźć takiej, która
zajmuje się samą siecią (znalazłem, ale bezprzewodową). Ale problem
przedstawię i być może udzielicie mi pomocy, na którą bardzo liczę ;)

Sprawa wygląda tak, że gubi mi się połączenie między serwerem a switchem.
Mam podłączonego DSLa - idzie to najpierw przez modem TP (dokładnie do
SpeedStream 5100), potem do serwera (połączenie między modemem i serwerem
przez, chyba, kartę sieciową); z serwera idzie połączenie do switcha (przez
kartę sieciową) i potem z tego switcha rozdziela się na 4 kompy. No i
pojawia się problem, bo:
1. Średnio raz dziennie zrywa połączenie między serwerem i switchem (poznaję
po tym, że lampka na karcie sieciowej łączącej serwer i switch po prostu
gaśnie). Żeby przywrócić połączenie wystarczy wyjąć wtyczkę z karty
sieciowej (aha! karta Kingstone) i ponownie wsadzić - lampka się zapala,
połączenie jest odzywskiwane.
2. Switch wymieniałem miesiąc temu (poprzedni się zepsuł nie wiadomo
dlaczego; jest umieszczony w skrzynce na dachu). Teraz mam Asmax NS-800.

Jak myślicie, gdzie może leżeć problem? Czy to może być wina karty
sieciowej?

I jeszcze jedno pytanko! Czy w ogóle ten serwer jest do czegoś potrzebny.
Czy nie wystarczy, że podepnę modem bezpośrednio do switcha? A może można
ten serwer czymś zastąpić (bo ten jest duży i hałasuje, choć to akurat nie
przeszkadza nikomu)? Jakiś router? Ile to musi kosztować (ostro ostatnio
koszty liczę) i czy warto coś zmieniać? A może po prostu karta sieciowa jest
walnięta i wystarczy jej wymiana?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Dombrek