Re: UPS-jaki wybrac(pilne)

Autor: PiterS <pestach_at_DELETEpoczta.onet.pl>
Data: Wed 31 Aug 2005 - 09:29:27 MET DST

Posiadam oba te zasilacze i nie narzekam. Wersja PRO może wyłączyć
automatycznie komputer co jest zaletą jeśli zostawia się go bez opieki a ma
się coś rozpoczęte. Wadą jest chyba dość prymitywne oprogramowanie
sterujące, ale mi jest potrzebne żeby tylko komputer zdążył po ok 8 min. bez
prądu przejść w stan hibernacji lub się wyłączyć. Używam wersji 700 PRO na
Bartonie 3200, 2 x napędy optyczne, 2x dysk twardy, karta DVB, muzyczna,
sieciowa i parę wiatraków w środku i do tego monitor LCD 19". Całość
spokojnie podtrzymuje 10 minut. Miałem tylko problem z przeciążeniem gdy
komputer chodził na samym UPS-ie a monitor był wyłączony wyłącznikiem
głównym. Prąd udarowy po włączeniu monitora wyłączał mi UPS-a
(zabezpieczenie przeciążeniowe) ale gdy jest w stanie spoczynku wszystko
działa bez problemu i można odpalać cały komputer przy tzw. zimnym starcie.
Zaletą jest też sinus na wyjściu co pozwala uruchomić bez problemów silnik
jednofazowy pieca gazowego co mi się już przydało:) Zwykłą 700 używam w
biurze i spokojnie przez cały dzień podtrzymuje mi faks, komputer wyłączam
kilka minut po zaniku prądu. Tu nie miałem żadnego problemu ale i sprzęt
słabszy (celeron 400, bańka 15", 1x napęd optyczny i 1 x dysk). Moim zdaniem
mozna kupić, skłaniałbym się do wersji PRO.