Problemy z przesiadka na nowy procesor (Celeron 700)

Autor: Kempniu <lordpopcornWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 30 Aug 2005 - 13:54:11 MET DST

Witam,

Mam plyte glowna ABit BE6. Do tej pory dzialal na niej bez zarzutu Celeron 433
na przejsciowce Slot1 -> PPGA. Kupilem na Allegro przejsciowke Slot1 -> FCPGA i
Celerona 700 (1.65 V). Zlozylem wszystko do kupy, komputer sie uruchamia, ale po
chwili zawiesza (w roznych momentach, raz w BIOSie, raz przy sprawdzaniu pamieci
- generalnie losowo). Szybko wchodzac do BIOSu udalo mi sie ustalic, ze napiecie
rdzenia jest wykrywane poprawnie (1.65 V), za to niepokoi mnie temperatura
przekazywana z czujki na procesorze - 56 stopni. Stary procesor (Celeron 433,
niepodkrecany, napiecie 2.00 V, ten sam wentylator) po wejsciu do BIOSu
pokazywal 35 stopni, po czym temperatura stopniowo rosla, stabilizujac sie przy
47 stopniach - to daje 10 stopni roznicy :/ Moze powinienem wzmocnic chlodzenie?
Nie wiem jaka jest rozsadna temperatura pracy takiego Celerona, w sieci
znalazlem relacje ludzi o temperaturach rzedu 35-40 stopni. Co jeszcze moze byc
przyczyna? BIOS na plycie jest aktualny, procesor jest wykrywany prawidlowo
(INTEL CELERON(TM) 700 MHz), POST pika raz (wszystko OK). Dziekuje za wszystkie
sugestie!