Re: Zmiana liter partycji dysków

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 30 Aug 2005 - 08:23:19 MET DST

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w
wiadomości news:s27q0owpyvt0$.jktju2at7n3p.dlg@40tude.net...

> Nie, takie wygibasy to robi tylko Win4.x. Od WinNT 5 (a nie wiem
> czy w 4 też tak nie jest) C to pierwsza partycja pierwszego dysku,
> D to (niby) druga itd. Po pierwszym dysku lecą partycje drugiego
> dysku. Są wyjątki - przed ostatnią reinstalacją Windowsa

Nieprawda.
Q234048 - How Windows 2000 Assigns, Reserves, and Stores Drive Letters
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q234048

> skasowałem partycję D i jeszcze jakąś która była zaraz za nią i w
> ich miejsce założyłem jedną partycję. Liczyłem że WinXP nazwie ją
> D, a nazwał ją "I" :-)

Widocznie nie została poprawnie odmontowana i literka D dalej była
zaznaczona jako "w użyciu". A Windows przydziela kolejne literki tylko
z puli wolnych. Zresztą, można je sobie dowolnie pozmieniać spod
diskmgmt.msc.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/