Re: LCD do 1000 zl

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal_at_nie.spamuj.gazeta.pl>
Data: Mon 29 Aug 2005 - 23:18:46 MET DST

Niejaki/a Piter w wiadomości <news:devkg1$e9d$1@pyro.tvk.wroc.pl>
stwierdził(a) jakoby:

> no dobra a powiedzcie czy warto brać ze złączem DVI,

To zależy. Jak testowałem LCD przez tydzień to różnica DVI/D-SUB była
znikoma. Jedyny plus, że w DVI możesz wyłączyć interpolację niższych
rozdzielczości (przykładowo gra będzie na prostokącie o wymiarach 1024x768
na środku matrycy, z czarną ramką dookoła, ale bez straty jakości)
Niektórzy jednak twierdzą że różnica jest dosyć znaczna.

Jednak trzeba zauważyć iż obecnie każdy LCD który jest coś wart ma DVI.
IMHO modele bez DVI są na tyle beznadziejne, że szkoda na to wydawać
pieniędzy.

> jakimś pivot-em,

Jeżeli bierzesz coś na matrycy TN, to nie warto - kąty widzenia są na tyle
słabe, że w trybie "pionowym" będzie to drażniło.

Po drugie weź pod uwagę że panele 17/19 są dzielone 5:4 - są więc mocno
kwadratowe. Przekręcenie panelu o 90 stopni stanowi więc małą różnicę.

> jaki
> musi być max czas reakcji przy filmach, grach

Nie patrz na podawane, marketingowe czasy reakcji, bo często mijają się one
z prawdą. Dodatkowo weź pod uwagę zupełnie inne charakterystyki smużenia
matryc xVA, S-IPS i TN (do obczytania na www.mva.pl. Dane trochę stare, ale
ogólne pojęcie jest. Poszukaj też informacji o nowych matrycach xVA z
"dopalaczem" (overdrive) - ponoć takie matryce są o niebo lepsze od
zwykłych xVA, i spokojnie nadają się do gier/filmów)

> jaką max. plamkę

Nie dotyczy LCDków.

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//