Re: resetuje się komputer

Autor: <webmajsterek_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 27 Aug 2005 - 15:55:50 MET DST

> [...]
> korzystania z przeglądarki (firefox 1.6 .. takie są moje spostrzeżenia).
>
> - Temperatury są w normie
> - przeprowadziłem testy podzespołów (nic nie znalazło)
> - przeskanowałem kompa za pomocą 2-skanerów antywirusowych (nic nie
> znalazło)
>
> Podaję najważniejsze parametry sprzętowe komputera :
>
> athlon XP 2500+ (niepodkręcony temperatura 50 stopni)
> pamięć: 1024 mb
> zasilacz: Chieftec 360 W
> płyta: Gigabyte GA-7s748
>

> Jaśli ktoś miał podobny problem i udało się go rozwiązać ... proszę o pomoc

ja mialem podobny

1. po pierwsze masz trzy przycyzny takiego zacowania

-- zle steroniki ( np napisane dla win nt a ty ich uzywasz w xp ) , a wie
windows generuje blad STOP i sam sie resetuje .

-- uszkodzenie sprzetu ( walniety kondestorek czy spadek napiecia bo zasilacz
nie wyrabia )

-- przetakotowany komp ( zawyczaj pamiec nawala ) .

2. teraz muisz zdianozowac przyczyne abe to zrobic
aby o zrobic muisz w

Moj komputer >> zakładka Zaawansowane >> Uruchamianie i odzyskiwanie/Ustawienia

jak pojawi sie blad ( blue screen ) to spiujesz jego dane .

bedize to cos w rodzaju

*** STOP: 0x&#8230;&#8230; (0x&#8230;., 0x&#8230;., 0x&#8230;., 0x&#8230;.)
*** &#8230;&#8230;.sys

ja zrobisz start .> uruchom >> eventvwr.msc to mzoesz tez podejrzec niektore
zdarzenia -- i sprawdzic jaki konkretnie plik generuje blad .

3. jezeli podkreciles kompa to ustaw nominalne ustawienia .

4. jezeli wykluczyles ze to blad sprzetu ( kondsatorki w porzadku , everest
pokazuje ze napiecie tez w porzadku i nie przetaktowales kompa ) -- to
pozostaje bledy pamieci .

 przy zbyt ostrym podkreceniu przegrzewa sie czipset odpowiedzialny za
komunikacje cashe procka z pamiecia ( przy okazi chipset tez buforuj troche
danych ) .

aby to stwierdzic odpal program memtest86 -- u mnie bledy wystepowaly tylko na
 tescie numer 5 .

zdaza sie ze niektore pamieci gryza sie z niektorymi plytami glownymi -- jak to
pamiec to mzasz dwa wyjscia , obizyc cczestotliwosc magistrali ( ja obnizylem z
100 mzh do 66 i chipset i pamieci eraz pracuja idalnie , zero bledow w testach
) -- albo zakup nowych pamieci .

ja testowalem pamiec na 3 kompach i na 2 bylo pelno bledow ( przy czetoliwosci
100 mzh ) -- a na trzecim przy czetoliowsci 133 pamiec idalnie pracowala ( na
tymkompie byla w maire nowa plyta glowna , 2 oprzdniemialy po kilka lat ) .

wiecej mozesz poczytac na formu.centrumxp.pl