problem z cdrom? ide? konf?

Autor: jacek <jactraWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 26 Aug 2005 - 21:31:43 MET DST

Witam

Posiadany sprzęt to:
ECS K7s6a, 2x hdd 1. wd 40 GB 7200 oraz IBM 40 GB tez 7200 rpm. Jest tez cdrw
hp 8x4x32 i GForce 440 mx 64 MB.
Oba dyski dostałem ostatnio. Problem polegał na tym ze bios widział cokolwiek
jak był podłączony tylko dysk WD. Jak podłączałem drugi dysk czy cdrw czy i to
i to w dowolnej kombinacji to nie widział zadnego urządzenia. (reset biosu
robiony) Zaniosłem do kumpla cos poustawiał i zobaczył oba dyski i cdrw.
Problem polega na tym ze system winxp nie widzi płyt w cdrw, a jak wyłacze w
biosie udma dla ide 1 (oba dyski na ide0 taśmą dla ATA 100) to widzi płytę
widzi pliki ale ich nie czyta (uruchamia). Wywala komunikat ze dysk nie jest
sformatowany itd itp. Mam wrazenie ze problem nie jest softowy bo jak wkładam
płytki bootowalne czy to win czy linux to ich nie bootuje. Jest jeszcze jeden
dziwny objaw. Jak wyłączam kompa to pozostaje swiecąca sie dioda od NumLocka.

Prosze pomóżcie co kumpel mógł zrobic ze widzi te dyski i co ja mogęzrobić zeby
mi czytał pliki w cd??

Pozdrawiam