Re: [notebook] centrino czy sempron ?

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Fri 26 Aug 2005 - 19:14:24 MET DST

Tomek Gruca wrote:
> 1) Co jest jest wydajniejsze centrino 1,6 czy sempron 1,8 GHz ?

Centrino to nie nazwa procesora, a technologii. Sempron moze byc troche
wydajniejszy, ale to zalezy od zastosowan - gdzies gdzie bedzie potrzeba
wiecej L2 wygra Pentium-M.

> 2) Jak procki trzymaja baterie (pisza 3,5h dla sempron+ATI oraz 4,5h dla
> centrino, co jest dla mnie zaskakujaco dobrym wynikiem w przypadku semprona)

Jakas niezla sciema przy tym Sempronie, zwlaszcza, ze to chyba nawet nie
jest mobilna wersja(?). Nie wierze, ze tak dlugo ciagnie na bateriach,
zreszta producenci zwykli zawyzac sobie ten parametr. Takze na pewno to
sciema. Poza tym Pentium-M bedzie wydzielal mniej ciepla, a co za tym
idzie bedzie ciszej, dluzej pociagnie na bateriach, itd.

> ? W sumie to prosilbym tutaj o jakies ogolne porownanie celerona M,
> centrino, semprona i turiona..

Wystarczy zajrzec do archiwum, juz chyba z 500 razy podawalem te linki.
Ale niech bedzie 501:

http://www.tomshardware.pl/mobile/20040309/index.html
http://tomshardware.pl/cpu/20050525/index.html
http://pclab.pl/art15146.html