Re: baracuda ata IV vs. VII

Autor: Szymon Osiecki <sosiecki_at_wytnijto.gazeta-pl>
Data: Fri 26 Aug 2005 - 17:41:45 MET DST

CodiJack napisał(a):

> Jestem szczesliwym posaidaczem dysku Baracuda ATA IV 80Gb.
> Chodzi tak cicho, ze nie wiem czy w ogole chodzi :)
> No i wczoraj dokupilem sobie tez Baracude ATA VII 160Gb.
> I tu zonk. Taleza nie slychac ale glowice grzechocza, jakby mialy
> sie zaraz rozsypac :(. W porownaniu do starej 80, nowa 160 to traktor.
> Chcialbym sie was zapytac, czy macie podobne spostrzezenia.

SATA? Barracudy 7200.7 w wersji SATA mają wyłączony AAM i są naprawdę
głośne w seekach. Możesz na to zaradzic kładąc dysk na gąbce, czy też
podwieszając na gumkach, tylko trzeba pamiętać, żeby dać im jakiś
delikatny nawiew, bo się mogą za bardzo rozgrzać.

> Czy nowe wersje "juz tak maja"?

7200.8 są cichutkie :), ale dostępne dopiero od pojemności 200GB (są też
7200.7 200GB, tak więc trzeba uważać).

--
Pozdrawiam,
 Szymon