ile pradu pobiera komputer??

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Thu 25 Aug 2005 - 13:53:20 MET DST

czesc;

otoz na allegro jest teraz wysyp miernikow poboru
pradu, takich coto sie wciska w gniazdko w scianie;
a w miernik sie wciska odbiornik;

nie wiem na ile to jest miarodajne dla elektroniki
(ktora jak wiadomo pobiera prad impulsowo), ale
wyniki wydaja sie byc realne;

i tak:

czajnik 2000W pobiera wedlug tego urzadzenia 1920W;

nowoczesny komputer w stand-by: 7W
compaq Deskpro EN (PII) w stand-by: 7W
siemens Pro M7 (PII) w stand-by: 1W ;-)

monitor LCD samtron: w czasie pracy 17W
monitor LCD eizo (starszy model): w czasie pracy: 22W
monitor CRT 17" (stary model): w czasie pracy: 50W
(w monitorze CRT pobor zalezy od wyswietlanego obrazu,
zas w LCD pobor jest na stalym poziomie);

P III 500 + 1xHDD + grafika 2D + 3 karty I/O = 70W

386DX40 + 2xLAN + I/O + flop + AP-ek + modem SDI = 36W

pierwszy wniosek: pobor pradu przez zasilacz komputerowy
w trybie stand-by musi od czegos zalezec; roznica miedzy
1W a 7W to kolosalna roznica; jestem ciekaw, czy ten prad
zre zasilacz czy moze plyta glowna; jak bede mial czas,
to sobie to dokladnie sprawdze;

no - na razie tyle danych;

adas;