Re: Ostrożne próby OC

Autor: Misiek <misiek_1928_at_o2.pl.WYTNIJ.TO>
Data: Thu 25 Aug 2005 - 00:23:59 MET DST

> No troszke pierniczysz kolego, nie dalej jak trzy dni temu przetaktowany
> procesor wywalił mi sie dopiero po ponad 6 godzinach katowania prime95.

Wlasnie w tym lezy problem Prime95, w czasie. Jest dobry zeby na szybko
sprawdzic stabilnosc. Nie chce zeby mnie ktos zle zrozumial...

Zeby sprawdzic przy pomocy prime95 stabilnosc na maxa to trzeba go zapuscic
na bardzo dlugi czas (kilkanascie do kilkudziesieciu godzin) bo katuje on
tylko procka i ewentualnie pamiec.

Dlatego tez polecilem koledze wlaczenie gry ktora katuje nie tylko procka i
RAM. Polecilem to z uwagi na temperature wzrastajaca w obudowie, na
procesorze, na RAMie i na grafice a takze ze wzgledu na "ruchomosc" napiec
podczas korzystania ze wszystkich elementow systemu (MB, RAM, Grafika,
Dysk, Optyka, Procek). Testujac komputer wymagajaca gra w czasie okolo
godziny uzyskujemy efekt jak przy prime95 w czasie ok 6h.

Jednak prime95 zapuszczony na 24h jest duzo lepszym rozwiazaniem... no ale
komu chce sie czekac 24h ;)

PS. Jesli prime95 wywala po kilku godzinach to na 89% jest to wina RAMu ;)
Jesli procek nie dziala stabilnie to wywali duzo szybciej (nie twierdze ze
musi to byc max30min jak pisalem wczesniej ale na pewno mniej niz 6h!)

--
| ASUS A7N8X-E DELUXE | AMD ATHLON XP 2500+@3200+ BARTON |
| BOX COOLING + 2x80mm|  256 MB DDR-400  TWINMOS CL 2,5  |