samowolny restart komputera po dodaniu RAMu

Autor: Kuba <kasprzak_at_mail.icpnet.pl>
Data: Wed 24 Aug 2005 - 09:55:05 MET DST

Opiszę pokrótce problem jaki pojawił się u mojego brata:

Komputer:
procestor - AMD Athlon XP+ 2000
płyta - Microstar (nie pamiętam teraz jaki typ, ale chispset VIA, brak dual
channel)
RAM - 256MB 333MHz raczej jakaś niezbyt firmowa.
Komputer działał sprawnie choć sporadycznie nie startował po włączeniu tzn.
bez pikania BIOS, brak sygnału video itp. Myślę, że to wina zasilacza (300W
jakiś noname) bo w innym komputerze u niego w domu to samo się czasem dzieje
i wymiany zasilacza na nowy (znow noname) nic nie pomagały, ale to nie o to
chodzi.

Problem:
Kupiłem dodatkowo mu 256MB 333MHz RAMu Kingston'a, włozyłem w wolny bank
obok zainstalowanej pamięci ustawienia w BIOSe wszystkie były na auto więc
nic nie zmieniałem. Wszystko było ok, ale po kilku dniach okazało się, że
komputer sam się w różnych chwilach restartuje ni stąd ni z owąd.
Reinstalacja systemu (WinXP) nic nie dała. Dziś idę do niego, żeby coś
wymyśleć, ale co może być przyczyną. Doczytałem się na forum, że będe musiał
sprawdzić pamięć programem GoldMemory lub MemTest, rozumiem, że jak będą
błędy to mam lecieć do sklepu aby wymienili na nową. A jak nie to czy
przyczyną może być słaby zasilacz lub coś innego? Co sprawdzić jeszcze, po
zamieniać je bankami, testować system tylko na tej nowej kości pamięci? Nie
jestem specjalistą stąd te może banalne pytania.

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.