Re: IBM ThinkPad - wejście mikrofonowe

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Tue 23 Aug 2005 - 18:42:59 MET DST

LPoD wrote:

> Chciałbym używać tego mikrofonu właśnie do rozmów przez Skype. Mam już
> słuchawki nagłowne z mikrofonem, pozostaje więc zmontować przejściówkę.
> A może da się coś takiego kupić?

Może się da, ale ja nigdzie nie widziałem. Sugeruję kupienie w sklepie
elektronicznym pojemnika na baterie 2x1,5V, pudełka, które pomieści ten
pojemnik, gniazdka mini-jack, kawałka kabla stereo i wtyczki mini-jack i
połączenie tego w całość (plus z bateryjki na środkowy krążek gniazdka,
minus na masę gniazdka). Nie gwarantuję, czy to będzie działać
(większość mikrofonów akceptuje napięcie 1,5-12V, twój może być bardziej
wybredny), możesz więc przed zakupem pojemnika na baterie i zmontowaniem
układu przetestować, czy układ zadziała. A jeśli nie - spróbować
zwiększyć napięcie do 4,5, 6 lub 9V.

Schemat połączenia (z sugestią dodatkowego filtrowania obwodu
kondensatorem, może być 0,5-10 uF oraz dostosowania impedancji
opornikiem 1-10kOhm) jest tu:

http://www.ee.washington.edu/circuit_archive/circuits/F_ASCII_Schem.html#ASCIISCHEM_013

i tu:
http://www.epanorama.net/circuits/microphone_powering.html

A jeszcze bardziej zaawansowany układ:
http://www.zen22142.zen.co.uk/Circuits/Audio/compmic.html

Więcej sugestii nt. dostosowania różnych mikrofonów do różnych wejść
znajdziesz tu:
http://www.shure.com/support/technotes/app-soundcard.html

--
  |. .|     <|/   {# macminer