Re: ktory hdd wybrac?

Autor: Paweł Cern <name_at_surname.neostrada.pl>
Data: Mon 22 Aug 2005 - 06:43:06 MET DST

> stoje obecnie przed dylematem ktory dysk zakupic.
> moge na to przeznaczyc max 400zl
> czy brac juz 200gb czy lepsze sa modele 160 gb?
> poza pojemnoscia oczywiscie chcialbym sie dowiedziec jakiej firmy dysk
> wybrac.
> glownie zalezy mi na zywotnosci, oraz wydajnosci dysku.

No cóż, pracuję w firmie dzierżawiącej systemy komputerowe do nietypowych
zastosowań. Trochę kontraktów mamy i mogę podzielić się opinią. Najgorzej
wypadają dyski Maxtora. Psują się dość często. Podobnie źle IBM/Hitachi (z
tych zrezygnowałem już kilka lat temu, może jest lepiej??? Nie będę
ryzykował). Dość dobrze zachowują się Seagate i WD. Wydajnościowo i
niezawodnościowo są podobne - dość szybkie i psują się generalnie rzadko. W
systemach pracujących 24h/dobę od 3 lat popsuło się ich około 10%.
Generalnie te dwie marki bym polecał.

Paweł