Karta graficzna

Autor: Marcin G <m.gudyka1_at_chello.pl>
Data: Sat 20 Aug 2005 - 09:31:56 MET DST

Witam, w związku że niedawno mi padła karta graficzna Gainward GF3 - 3
tygodnie po utracie 36 miesięcznej gwaranji :-( , przyszło mi do zakupu
czegoś co by działało przez kolejne 3 lata.
Najpierw byłem zainteresowany kartą Gigabyte GeForce 6600GT w cenie 699zł
(http://www.esc.pl/product_info.php?products_id=1476), ale gdy w pewnym
sklepie w Gdyni sprzedawca mnie uświadamiał, że karta może wogóle nie
działać bo karta jest na AGP x 8, a moja płyta obsługuje tylko x4 (sądziłem
że to bardziej może zależeć od zasilacza a nie od typu magistrali w
komputerze) to zaczełem szukać innych, wpadła mi w oko jeszcze taka Leadtek
GeForce 6800GT
(http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=71_72&products_id=254), ale jak ma
mi nie działć 6600 to o czym ja marze. (dodatkowe pytanie co w tej karcie
jest nie tak, że inne 6800GT jakie udało mi się znaleźć kosztowały już o
400zł więcej?)
W związku z tym mam pytanie do szanownych grupowiczów co by można było
wsadzić do komputera z Athlonem 1700 (który jak musi to kręci się na
166*11), płyta główna to Abit KX333R, obecnie jeszcze 512MB PC2700 (planuje
dokupienie drugiej kości 512MB) zasilacz Chieftec 360W a pozostałe komponety
to 3 dyski, CDROM, CDRW (komputer służy do wszystkiego od biura aż do gier.
(budżet na kartę graficzną mam ograniczony do 1200zł - może dużo, ale
chciałbym coś kupić co przy zmianie płyty głównej i procesora w przyszłości
na coś szybszego nie będzie wąskim gardłem dla wydajności komputera) ale się
rozpisałem ;-)
Pozdrawiam
Marcin