ile mhz?

Autor: aphRodiTe <aphr0_at_vp.pl>
Data: Fri 19 Aug 2005 - 17:28:45 MET DST

Witam, moja konfiguracja sprzetowa wyglada nastepujaco:

Shuttle ak38/n
Athlon Xp 2400+ (133mhz x 15) 2000mhz
Elixir 512MB DDR pc3200 (2-3-3-6) 200mhz (w biosie)
WindowsXp sp2 (calkowicie up to date ;]).

Problem jest nastepujacy, plyta glowna obsluguje niby tylko 166mhz na
pamieciach,
ale w biosie moge wybrac 100mhz, 133mhz, 166mhz i 200mhz.
Zawsze mialem 200mhz, i przy starcie pokazywalo mi "DDR 400",
i jak dotad bylem przekonany ze pamieci chodza mi na 200mhz, a w manual'u
plyty glownej jest ?blad?.
Ostatnio w Everest home edition w zakladce "computer-overclock-Cpu speed"
widac:

Memory bus: 100mhz

Postanowilem sprawdzic co sie stanie, gdy zmienie odpowiednio mhz na 100,
133, 166,
a wyglada to nastepujaco:

bios - 100mhz, everest - 100mhz
bios - 133mhz, everesy - 133mhz
bios - 166mhz, everest - 166mhz
bios - 200mhz, everest - 100mhz

Przy czym przy 166mhz komp dziala nie stabilnie (zwiechy podczas gier, lub
podczas ladowania windowsa).
Zmiany timingow nic nie daja, probowalem mniejsze oraz wieksze.

Czy jest ktos mi w stanie odpowiedziec, czy jezeli ustawie 200mhz to czy
rzeczywiscie mam te 200mhz czyli ddr 400?!
Czy moze everest zle odczytuje taktowanie pamieci?
Moze sprobowac innym programem, ale jakim?

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam,
Aphro