Re: Zestaw + pare pytan

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Mon 15 Aug 2005 - 17:52:35 MET DST

Dnia Mon, 15 Aug 2005 16:42:12 +0200, Tomek[TK] napisał(a):

> A uwzgledniaja przegrzanie wywolane wadliwym wentylem? :)

Jak wentyl wadliwy, to mogą go wymienić, ale procek idzie do piachu (albo
będzie robił za odlotowy breloczek).

> Swoja droga, zerknalem na cooler, ktory poleciles i musze przyznac ze
> jego konstrukcja jest dosc ciekawa :) Czytajac jednak komentarze na
> komputroniku
> ( http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=17610 ) natrafilem na opinie,
> w ktorej ktos napisal "powierzchnia podstawy coolera nie przykrywa
> calosci plytki procesora". Ile tego procesora jest odsloniete?

Cooler nie musi przykrywać całego procesora aby zapewnić dobre chłodzenie.
Pod tą blaszką na procesorze znajduje się rdzeń (w Athlonie XP był
nieosłonięty a w A64 jest osłonięty). Ta blaszka najbardziej nagrzewa się w
okolicach środka (tam gdzie rdzeń). Chodzi o to aby cooler dobrze odbierał
ciepło z miejsca najbardziej nagrzewającego się, bo reszta nie ma
absolutnie żadnego znaczenia. Tak więc nie jest żadnym minusem to, że ten
Freezer nie przykrywa całego procesora. U mnie z coolerem pentagrama eż
kawałek procesora jest odsłonięty, lecz mimo tego pentagram jest
zdecydowanie bardziej wydajny od coolera z wersji BOX.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2x256 MB Hynix] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]