Re: Problem z LCD

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Mon 15 Aug 2005 - 14:12:21 MET DST

Bartek Sawicki wrote:
> Witam!
> Od jakiegoś czasu mój panel LCD Hitachi 15" zaczyna się dziwnie zachowywać. Po
> włączeniu komputera panel jest czarny i mruga zielona dioda. Obraz pojawia się
> dopiero po kilku minutach lub po lekkim stuknięciu z tyłu w obudowę. Podczas
> pracy zdarza się, że monitor znowu się wyłącza - mruga tylko zielona dioda i
> znowu pomaga tylko stuknięcie w obudowę. Co może być przyczyną takiego
> zachowania panelu? Czy koszt naprawy będzie wysoki?

Prawdopodobnie uszkodzenie inwertera/przetwornicy/taśmy inwertera.*

Jeśli jakiś serwisant zdoła to naprawić domorosłym sposobem, to koszt
nie powinien być wysoki (do 100PLN). Oficjalny serwis może zażyczyć
sobie znacznie więcej, wymieniając cały moduł inwertera razem z taśmą.
Nie umiem powiedzieć, ile taki moduł kosztuje w przypadku Hitachi, ale
zazwyczaj cena jest od 40 do 100USD.**

* niepotrzebne skreślić
** przykładowy cennik:
http://www.excelcomputerinc.com/html/xlsearchinventory.asp