Re: nowe procesory i płyty - paradox

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Mon 15 Aug 2005 - 02:47:32 MET DST

Użytkownik "Pitek" <piter.17@wp.pl> napisał w wiadomości
news:ddo6gd$b24$1@atlantis.news.tpi.pl...

> a jeśli można byłoby prosić o dwa słowa wyjaśnienia, dlaczego właśnie taki
> wybór (ponieważ chciałbym go dokonać świadomie)

Bo jeśli rozpatrzymy 2 tandemy płyta+procek (za tą samą kasę) s462 i s754,
to ten s754 będzie szybszy i nowocześniejszy. Chyba że ktoś nie ma kasy to
najtańszy s462 wyjdzie sporo taniej od najtańszego s754. Za rok,dwa nowych
procesorów s462 już się nie dostanie, zresztą możliwy upgrejd to max 3200+.
Procki 754 będą dłużej w sprzedaży, i (na razie) najlepszy dostepny to A64
3700+ (sporo szybszy od Bartka 3200+)

> co mi da Sempron na Socket754, i dlaczego jest lepszy od Semptona na Abit
> NF7-S(v2.0) {Socket A} ?

Skoro komp ma być na 3-4 lata: już za 2 lata WinXP64 / Vista64 będą
standardem; a nie działają one na s462 (brak 64-bitowych procesorów na tej
platformie). Na 754 są (wszystkie A64 i droższe Semprony).
Co do jakości dźwięku to w nForce dla K8 nvidia zrezygnowała z Soundstorm,
bo juz zwykły SB Live (w komisie za 40zł) oferował konkurencyjną jakość
dźwięku.