Re: czy zalilacz wytrzyma bez wentyla ?

Autor: KILu <kilu_at_psxextreme.pl>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 07:28:18 MET DST

komar77r napisal:
> czy w razie przegrzania się czegoś ryzykuję pożarem czy
> tylko wyłączeniem się całości, czy może zfajczeniem całego
> komputera...

Ryzyko pożaru istnieje zawsze, choć ogólnie nie powinno być problemu.
Jeśli to ma być serwer w osiedlówce, to nie lepiej wstawić go gdzieś do
piwnicy? Tam może sobie szumieć.

> czy może zastosować lepiej zalilacz ATX, bo tam w razie
> czego on ma się możliwość sam wyłączyć...

ATX będzie lepszy, ale z innego powodu - większy zapas mocy, a co zatym
idzie mniej wydzielanego ciepła.

> (tak na marginesie: jak się przepalają zasilacze ?, najpierw
> coś dymi czy od razu BUM ???)

Różnie. Tutaj może spalić się jakiś półprzewodnik, ew. wybuchnie
zagotowany kondensator.

> zauważyłem że elementy grzejne tam są na takich metalowych
> szypółkach oddalone od reszty, więc chyba mogą się
> rozgrzewać do woli ?

Procek w PC też jest na radiatorze, a czy może się grzać do woli? Elementy
zasilacza wytrzymują nieco wyższą temperaturę - dobre kondensatory 105
stopni, półprzewodniki więcej, ale i tak nie powinny się tak rozgrzewać,
chociażby ze względu na bliskość kondensatorów.

k,