Re: ddr @ amd64

Autor: radoslaw tereszczuk <tereszczuk_at_it1.pl>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 02:51:22 MET DST

trohe poszperalem i jest tak:
- teoretycznie venice (revision e) mial rozwiazac ten problem

- sa raporty ze venice i 4 * 512 nie dziala na ddr400 t1 (ale na t2 juz
idzie - co innego ze niekturzy twierdza ze ddr400 t2 to tak samo jak ddr300 -
hm ? cos w tym hyba jest ;p)

- co gorsza raport ten (jest tu
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2457&p=3 ) pisze o mobo z biosem
dostosowanym do rev e ; bo mozna bylo zwalac na niezaktualizowany bios (co
innego ze kontroler ramu siedzi i tak na procku)

- na niekturyh plytah czasem udaje sie (przy cztereh dimah double sided)
puscic na ddr400 t2 - ale na asusie a8n-e (ktury hce kupic) ponoc juz nie

napisalem do assus support - jak mi odpowiedza to dam fw na grupe bo problem
zdaje sie jest :O)

dodatkowe pytanie - jak rozruznic single sided od double sided ddr? bo po
samym numerze niezawsze musi to wyjsc - prosze popatrzec na przyapdek kingston
KVR400X64C3A/512 - wg tego co napisano w
http://usa.asus.com/products/mb/qvl/A8N-QVL.pdf moze on bys albo single albo
double sided w zaleznosci od "brand" :O)

na stronah producentuw kostek mozna znalezc dokladniejsze specyfikacje np.
http://www.valueram.com/datasheets/KVR400X64C3A_512.pdf ale jak to
interpretowac na single / double sided ?

a swoja droga to czy komputery sa takowane w MHz (czyli 1024 * 1024 Hz) czy w
mHz (czyli 1000 * 1000 Hz) bo sam nie wiem jak pisac. raczej pisze sie przez
duze M ale wydaje mi sie to podejrzane ;p