Re: 3 Dyski ??

Autor: Jacek Marek <no.spam_jmarekw_at_interia.pl>
Data: Tue 09 Aug 2005 - 15:01:37 MET DST

Regis wrote:
> Ale ja potrzebuję, dosyć ścisłej instrukcji :P. 3-ci dysk jest pod
> taśmę z 3-go gniazda na płcie głównej. 2 poprzednie, z 1 gniazda sa
> oczywiście tak ustawione. Tych zworek nie kapuję :D.
Naprawdę nie możesz poprosik kogoś kto się na tym zna?

Dyski mają zworki takie cusie zakładane na szpilki, na dyskach jest opis
którą parę należy zewrzeć aby dysk był widziany jako master / slave / cable
select. Pooglądaj naklejki. Na jednej tasiemce może być cokolwiek
master/slave nie może być 2 masterów, slejwów naraz ;-). Slave do środkowej
wtyczki master na ostatnią.

Na płycie masz 4 gniazda IDE, 2 - standardowe (czarne?), i 2 - od siakiegoś
RAIDa (niebieskie?) .

Dysk 3 jak rozumiem podpinasz do RAIDa.
Sprawdz w BIOSie czy masz tego RAIDa włączonego.
Łaskawca nie napisał jaka płyta, zgadywać mi się nie chce.
Jak włączysz RAIDa to przy starcie komputera ładnie się przedstawi "press F"
coś tam i jesteś w jego BIOSie, włączasz/ustawiasz dysk. restart i o ile
Windows ma sterowniki do TEGO RAIDa to widzisz 3 dysk. Jak nie ma to je
instaluje/sz i po reboocie masz 3 dysk.

JM