Re: ti4200 czy R9550?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Tue 09 Aug 2005 - 11:37:52 MET DST
Message-ID: <dd9t56$ngg$1@atena.e-wro.net>

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@usunto.uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns96AD6A6152DCBmbien@127.0.0.1...
> maX <aver@interia.pl> wrote:
>
>> Powinno pomóc rozszerzenie RAMu w kompie. Nie będzie międlić dyskiem,
>> a tekstury zamiast odrazu do ramu karty będą ładować się do ramu w
>> kompie, i w razie potrzeby przez AGP do karty. Oczywiście nawet AGPx8
>> (2GB/s) ma znacznie mniejszą przepustowość niż pamięć w grafie ale do
>> TI4200/R9500 powinno styknąć.
>
> No wlasnie nie - teksturowanie przez AGP jest IMO o kant d*y potluc,
> a szarpniecia przy przesylaniu tekstur z RAM systemowego potrafia
> doprowadzic do bialej goraczki.
>

A konkretnie jakie są dropy ? I jak wpływa na to tryb pracy AGP (8x,4x,2x) ?
Sam jestem ciekaw. Mam karte 64MB więc tekstury notoryczne dogrywają się
przez AGP, niestety przy 512MB RAM na każdą sekundę akcji przypada 5 sek
mielenia dyskiem (przy teksturach Med, przy High stosunek jest 1:50). A
niestety nie mam takiej karty 128MB żeby porównać.
A tak BTW to w takim razie w najnowszych grach przy ustawieniu tekstur na
HIGH / VERY HIGH / HIGHEST, nawet karty 128MB będą szarpać z powodu za
małego video-ramu, mimo że ich wydajność jest jeszcze bardzo dobra.

>> Oczywiście te dodatkowe 256/512 MB przyda się również w normalnej pracy,
>> nie tylko w grach.
>
> Obok, nie zamiast RAM na karcie graficznej. Zreszta nowe gierki
> powoli zaczynaja wymagac juz nie 512 a 1 GB RAM systemowego i bez
> przechowywania tekstur.

Dodatkowe 256/512MB (ponad 1GB) zawsze się przyda :)

>
>>> Raczej tak - GF4Ti to bardzo udana konstrukcja [w odroznieniu do
>>> GFFX5xxx], ale juz sie zestarzala - niedlugo wszystko co jest DX9
>>> bedzie kiepsko wygladalo na nim,>
>>
>> Aż tak źle to chyba nie będzie. Różnica między kartami dx7 a dx8 jest
>> dość duża i wyraźnie ją widać w ostatnich grach (np. FarCry).
>> Natomiast różnica między kartami dx8 a dx9 jest na szczęście dużo
>> mniejsza, więc i różnica wizualna w przyszłych grach powinna być
>> niewielka.
>
> Widziales HL2?

Widziałem:
Różnica między dx9 a dx8:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2281&p=2
Niewielka (stosunkowo)

dx8 vs dx7:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2281&p=9
A tu (jak napisałem) dość duża

>
>>> albo wrecz odmowi wspolpracy.
>> A to zapewne się stanie. Ale nie wcześniej niż za rok. Co i tak nie ma
>> znaczenia bo będą to gry o takich wymaganiach odnośnie fillrate'u
>> karty że na GF4TI nawet gdyby udało się je odpalić to sensowne
>> framerate byłoby w 640x480 i LowDetail bez AA.
>
> Bo R9550@R9600PRO bierze sie do okazjonalnego grania. Sam mam R9550
> wlsnie z tego wzgledu - na codzien ustawiony jestr na 100 MHz rdzen i 150
> MHz pamiec, a ostatni raz w cos gralem AFAIR zima ubieglego roku.
> Dla zapalonych graczy R9550/R9600 i GF4Ti jest juz po prostu za slaby.
>

Ano
Received on Tue Aug 9 11:40:18 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 09 Aug 2005 - 11:51:05 MET DST