Re: Laserowe urządzenie wielofukcyjne

Autor: Piotr <wuwek_ciachnij_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 08 Aug 2005 - 21:18:56 MET DST

> Zamierzam kupić laserowe urządzenie wielofunkcyjne
> (drukarka/skaner/kopiarka/fax). Jest dość duży wybór tych urządzeń. Wstępnie
> ograniczyłem wybór do kilku:
>
> 1. Brother MFC-7820N

+ Niezła rodzielczość
- za serwis - nie wszyscy to zrobią
+ niezła szybkość druku - 20 stron
- nieznany zoom przy kopiowaniu

> 2. Samsung SCX-4216F

- słabsza rozdzielczość
+ 2 lata gwarancji
+/- dostępniejszy serwis
+ niska cena

> 3. Minolta PagePro 1380MF

- BRAK FAXU
-/+ nie znam "druku elektrograficznego"
- słaba rozdzielczość
+ niezła prędkość druku - 20 str
+ 2 lata gwarancji

> 4. Canon LaserBase MF3110

- BRAK FAXU
+ niezła prędkość druku
-/+ zintegrowany bęben i toner za 300 zł / 2000stron
- słaby zoom przy kopiowaniu

> 5. HP LaserJet 3020

- BRAK FAXU
- słaba prędkość druku - 14 str
+ niezła rozdzielczość
-/+ zintegrowany wkład za 300zł/2000stron

> Prosiłbym użytkowników w/w urządzeń o podzielenie się uwagami z użytkowania.
> Szczególnie chodzi mi o wady w/w urządzeń, koszty eksploatacji, możliwość
> używania zamienników materiałów eksploatacyjnych, dosypywania tonera itp.
> Interesującym rozwiązaniem wydaje mi się Brother MFC-7820N. Jest droższy od
> Brothera MFC-7420, ale ma wbudowany interfejs sieciowy, możliwość
> udostępniania itp. Nie ma tego żadne z wymienionych urządzeń. A może warto
> się zastanowić nad czymś innym?

Ja bym proponował w kolejności :

- HP LaserJet 3030
- Canon LaserBase MF5630
- Samsung SCX-4216F (za dłuższą gwarancję i cenę)

Lub jeszcze XeroX WorkCentre PE120
http://sklep.morele.net/?pg=product_info&PRD_id=13220&o=BRD_name&dspl=p
gwarancja 2 lata , 600 dpi 20 str/min

A może rozdzielić :

fax HP OJ 5510 - 700 zł
(tutaj drożej wychodzi kopiowanie, ale nie wiem jakie ma to znaczenie dla
Ciebie)

drukarka OKI 4250 - 1000 zł
toner do niej na 6000 stron za 300zł, ale wyciągasz ok 9000 stron
niestety raz na 30000 stron trzeba wymienić bęben za 700 zł

Osobiście mam od 2000r HP LJ 3150 i nie narzekam
- dwa razy musiałem kalibrować skaner
- na początku nie chciał się dogadać z jednym faxem firmy OKI
- raz wymienione wałki, które najlepiej często czyścić
- szybko się zabrudza skaner
ale do dnia dzisiejszego działa bez problemu

Piotr