sprzetowo zahaslowany dysk seagate

Autor: gggg <odpowiedz_na_grupe_nie_na_maila_at_gggg.xx>
Data: Mon 08 Aug 2005 - 19:08:06 MET DST

Dysk zostal bardzo sprytnie zahaslowany. Do naprawy dostalem go od zwyklego
usera ktory nie ma zadnego pojecia o haslowaniu, powiedzial ze tak sie stalo
po podpieciu dysku pod inny komputer. Sytuacja przedstawia sie tak wlaczam
kompa zostaje wykonany test pamieci po czym komputer przechodzi do
wykrywania napedow, wykrywa dysk ale po chwili wypisuje na ekranie tekst:
"HDD Locked, enter password: (5 left) " (wyglada to tak
http://img87.imageshack.us/my.php?image=bez9gu.jpg). Szczesliwie nie trzeba
wpisywac rzadnego hasla wystarczy wcisnac enter czyli dysk zostal
zahaslowany z pustym haslem. Niby wszystko OK ale to troszke upierdliwe po
kazdym uruchomieniu kompa wciskac enter zeby przejsc przez zadanie o haslo.
Googlowalem przez kilka godzin i nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi, no
moze oprocz jednego w ktorym koles rozwiazal ten problem przesuwajac po hdd
magnesem z pozytywnym skutkiem ale to ciut hardcorowa metoda na ktora sie
nie zdecyduje. Na stronie Seagate nie ma tez odpowiedzi na takie klopoty
tyle ze taka opcja jest w specyfikacji technicznej
www.seagate.com/support/disc/manuals/ata/cuda5400pm.pdf (pod tekstem
ATA-standard security commands) ale jak z tego korzystac nic nie ma nigdzie
:(

Pytanie jak sie tego hasla pozbyc??

Drugie pytanie skad wziac takie fajne oprogramowanie do haslowania dyskow w
ten sposob? Z tego co mi sie udalo wygooglowac i empirycznie sprawdzic gdy
sie poda zle haslo to komputer traktoje jak by tego dysku fizycznie nie bylo
czyli wszystkie dane na dysku sa bezpieczne bo nie mam do niego programowego
dostepu z pod zadnogo OS Czyli jak dla mnie byla by to swietna alternatywa
ochrony danych przed niepowolanymi uzytkownikami bez zadnego bawienia sie w
szyfrowanie dysku a poprostu kozystajac z sprzetowych zabezpieczen :)

Dane dysku: Seagate Baracuda ATA III Model ST320414A pojemnosc 20GB.

Pozdrawiam
Grzegorz