Re: slot pci-x

Autor: Maciej W. Rozycki <macro_at_linux-mips.org>
Data: Mon 08 Aug 2005 - 15:29:04 MET DST

On Mon, 8 Aug 2005, Radosław Sokół wrote:

> To zależy. Karty wieloportowe zazwyczaj są dobrych produ-
> centów, a cztery Intele lub 3Comy mogą jednak już troszkę
> kosztować nowe w sklepie (a na pewno nie 30 zl/szt jak
> Realteki ;) ).

 Byc moze -- dawno sie tym nie interesowalem. Ale oszczednosc zlacz ma
swoja cene, a mostek PCI-PCI tez kosztuje, wiec pare lat temu dobra karta
czteroportowa (4 * DEC Tulip, np. 21143) kosztowala powyzej 1000zl,
podczas gdy podobna jednoportowa -- w granicach 150zl, wiec roznica
wynosila ponad 2/3. Zlomu ponizej 100zl nie bralbym wtedy pod uwage, ale
sprzet na rynek masowy tanieje i nie wiem do konca gdzie teraz przebiega
granica cenowa miedzy zlomem, a niezlomem.

 Nie wiem jak teraz wyglada kwestia dobrych kart -- Tulip jest juz tylko
osiagalny na rynku wtornym (co nie dla wszystkich jest zaleta) i raczej na
rynku 100Mbps nie ma godnego nastepcy. A jesli chodzi o 1Gbps, to trudno
mi sie wypowiedziec -- chyba ze wziac pod uwage np. BCM1250, ktory jest
calkiem OK, ale na pokladzie poza trzema interface'ami Ethernet ma jeszcze
pare innych dodatkow, ktore nie kazdemu musza byc potrzebne. ;-)

  Maciej