Spowolnienie procesora (najlepiej tylko danego programu)

Autor: Billcow <bill/USUN-TO/cow_at_ep/USUN/f.pl>
Data: Sat 06 Aug 2005 - 23:22:09 MET DST

Witam! Proste pytanie: Jak spowolnić pracę danego programu w środowisku
Windows XP? Pojawiało się ono wiele razy jednak pod postacią spowalniania
pracy procesora. Ja pytam o możliwość nadania ograniczenia wykorzystania
czasu procesora danemu programowi. Czy da się nałożyć takie ograniczenie?
Pewnie w samym systemie nie, ale może jest jakiś soft? Mam jeden taki
program, który zżera 100% zasobów procesora, gdy go uruchomię i to właśnie
jemu chciałbym nadać ograniczenia, aby mój wiatrak FAN nie szalał na pełnych
obrotach... strasznie nieprzyjemny odgłos. Próbowałem wszystkich programów z
tej strony - http://www.geocities.com/kulhain/ jednak działają one nie w
sposób, o jaki by mi chodziło. Nie nadają one ograniczenia programowi w
wykorzystaniu procesora tylko same wykorzystują procesor, tak aby mniej jego
procesu bezczynności pozostało dla danego programu. To rozwiązanie jest dla
mnie bezsensowne, ponieważ nadal procesor grzeje się i wiatrak szaleje.
Ciekawą sprawą wydaje się program Moslo, jednak on w ogóle nie uruchamia
programu (obsługuje tylko DOS-owe). Co prawda jest jakaś wersja 4biz
(płatna), która obsłużyłaby także ponoć programy windowsowe, ale nigdzie nie
mogę znaleźć wersji testowej, aby to sprawdzić. Czy istnieje jakiś program,
który upora się z moim problemem? Jeśli nie ma takiego i nie ma możliwości
spowolnienia pojedyńczego programu w ten sposób, jestem skłonny spowolnić
cały procesor. Znalazłem nawet jeden program do tego celu, który zmniejsza
FSB oraz MHz, tylko że mam z nim jeden problem. Mam płytę Gigabyte i915G
oraz procesor Pentium IV 2,8GHz. Program ten prosi o podanie jakiegoś PLL,
aby możliwe było zmienianie FSB. Gdzie mogę znaleźć informacje o PLL dla
mojej płyty? Jest opcja pobrania PLL, ale straszą, że może to uszkodzić
sprzęt... Czy obniżanie FSB oraz MHz jest w ogóle bezpieczne? Np gdybym tak
chciał zniżyć częstotliwość z 2,8 GHz do 700 MHz? A może ktoś zna jakiś
inny, łatwiejszy w obsłudze i bezpieczniejszy program?

Pozdrawiam

P.S. Ale się opisałem...