Re: minimalne wymagania do odtwarzabnia DivX i Xvid

Autor: Jakub Krajewski <jakub_at_wytnij.krajewski.org>
Data: Sat 06 Aug 2005 - 13:39:44 MET DST

Atlantis <dd200g$mh$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

> A jaki procek i ile ramu trzeba mieć minimalnie?

Sprawa jest dosyć prosta. Eksperymentowałem swojego czasu z komputerem
mojej dziewczyny, właśnie w celu uruchomienia DivXów/xvidów. Udało mi
się to finalnie na sprzęcie: K6-3 300 (66x5 !!! na płycie z
IntelemVX...), 96 MB ramu i czteromegową Rivą 128, całość pod Win98SE.
Kluczem okazał się soft.

Na codzień jestem linuksiarzem, dlatego szukałem dla niej odpowiednika
linuksowego mplayera z którego korzystam od dawna na swoim komputerze.
Znalazłem takie cudo. Wchodzisz tutaj: http://mpf.dzm.hu/

Zrzucasz to:
http://mpf.dzm.hu/getfile.php?file=mplayer_setup_0-18-2_full.exe

I po prostu instalujesz. Banał. Nie potrzebujesz do tego żadnych
kodek-paków i innego windzianego szajsu. Mplayer wszystko przynosi
ze sobą. Spróbuj obejrzeć film na słabszym sprzęcie za pomocą
tego programu - sukces gwarantowany (oczywiście na maszynie klasy
Pentium 200 MMX siłą rzeczy będzie zawsze rwało, ale PII 300
powinien dać radę bez problemu). Różnica jest *diametralna*,
odrazu widać, że wszystkie windziane kodeki i odtwarzace to ciężko
niezoptymalizowany szajs.

Wspomniany tutaj Movix korzysta również z mplayera ale wymaga
restartu i uruchomienia z płyty Linuksa. W tym wypadku mplayer
przychodzi do Ciebie. ;) Polecam.

--
Jakub Krajewski, kraju
~~~~~ 698506273s ~~~~~ http://www.audioscrobbler.com/user/kraju