Soltek SL-75 DRV-C <-> cpu, pamięć - jakie?

Autor: fv <fake_at_cybax.com>
Data: Sat 06 Aug 2005 - 10:51:08 MET DST

Witajcie!
Dawno temu, gdy kupowałem swoją płytę i procesor nie poradziłem się Was,
co najlepiej kupić. I to był błąd, bo mam niekręcący się XP Thoughbred A.
Nadszedł czas na zmiany - mój sprzęt będzie musiał unieść eclipse sdk
oraz sprawniej pracować pod KDE. Są to niestety środowiska
przewyższające wymaganiami wiele gier :(

Dlatego też minimum co muszę zrobić, to dojść do 768MB RAM. I tu
pierwszy problem: płyta jest na czipie KT333. Jak sobie da radę z
zespołem:
- jedna kość 256MB PC2700
- jedna kość 512MB PC3200
Czy nie mądrzej byłoby kupić po prostu jedną kość 1024MB?
Zasilacz uniesie nawet 2x1GB, to Enlight. Czy dowolną kość PC3200 można
włożyć w płytę z czipem KT333?

Druga sprawa to procesor. W swojej broszurze
http://www.soltek.de/soltek/FAQ/CPU_list/Soltek-K7_CPU_Support_List.pdf
Soltek na temat interesujących mnie Athlonów Barton stwierdza: "333MHz
tested, but no guarantee" :( Wkładał ktoś Bartona w tą płytę? Pytam o
praktykę, bo będę kupował na allegro i nie chcę wsypy.

Trzecia sprawa o którą chciałem zapytać:
a) może ktoś wie co oznaczają wyróżnione na żółto wiersze w tym pdf? :)
b) Ta płyta ma max mnożnik 12.5 i max fsb 166MHz (tzn. ma więcej, ale
min mnożnik pci 1/5). Czy Durony Applebred mają ustawialny z płyty
mnożnik? Ustawiłbym 11x166 (dla 1.8) i byłoby git. Da się? Jak się
zachowa ta płyta po włożeniu CPU z zablokowanym mnożnikiem? CPU oleje
ustawienia płyty? Bo wątpię żeby poszedł na 13.5x166 ;-)

Zejście na 133MHz nie wchodzi absolutnie w grę. Kwestie pamięci są dla
mnie dużo ważniejsze niż CPU, bo w końcu 1700+ to cherlak nie jest.

Z góry dziękuję za opinie, doświadczenia a nawet linki typu
rtfm://wszystko_o_Applebred/

--
   :: http://night.pl/~viper/ ::
      tlen & skype: fastviper