siec -> problem z plyta glowna?

Autor: PROND <mem_at_nospao2.pl>
Data: Wed 03 Aug 2005 - 13:21:49 MET DST

witam i sorry, jesli NTG, ale probowalem zasiegac jezyka na
alt.pl.wirelesslan, bezskutecznie, poza tym mam podejrzenie, ze moze byc
to wina sprzetu...

jestem posiadaczem WRT54G v2.2, ISP=Aster, ip publiczne, DSL=MOTOROLA
SB5100, karta linksys WMP54G, firmware routera oryginalny, upgrade'owany
do 4.02 czy cos takiego. przez ok. 2 tygodnie w/w konfiguracja dzialala
sprawnie, na 2 roznych kartach wifi, kilka dni temu zaczelo sie kaszanic.

sprawa wyglada nastepujaco: po przeinstalowaniu winxp, konfiguracji
routera (wiekszosc na automacie: dhcp, wylaczone klonowanie mac adresu,
standard mixed, wylaczony firewall), nastepnie instalacji karty i
szybkiej konfiguracji pod katem zgodnosci z routerem, mam bezproblemowo
przypisany IP przez router, zas MAC samego routera loguje sie po stronie
ISP. niestety, po restarcie komputera, ISP caly czas widzi router i
wszystko dziala dobrze na linii isp-modem dsl-router, ale nie udaje mi
sie pozyskac automatycznie IP od routera. komp dlugo nawiazuje
polaczenie, potem dostaje jakis dziwny IP 169.270.costam.costam, zamiast
IP z puli 192.168.1.100-149.

efekt jest taki, ze internet nie dziala. nie pomaga reset modemu dsl,
reset routera i ponowna konfiguracja, nie pomaga reset MAC adresu po
stronie ISP i ponowne rejestrowanie urzadzenia. do ponownego
przeinstalwoania systemu, kiedy to wszystko wrca do normy... do czasu
restartu :)

ustawnienia po stronie routera:
Na routerze w opcjach WI-Fi mam:

Basic Wireless Settings:
Wireless Network Mode: mixed
Wireless Network Name (SSID):linksys
Wireless Channel: - testowalem kilka, ale bez roznicy
Wireless SSID Broadcast: Enable

Wireless Security
Disable

Wireless MAC Filter
Disable

reszta raczej defaultowo, nie grzebalem w niczym

dodatkowym dziwnym objawem jest odczytanie po stronie ISP MAC adresu
routera niezgodnego z wydrukowanym na samym routerze!! na routerze jest:

001310E570E2,

ISP widzi natomiast:

001310E570E3
       ^^^

zaczyna mnie to powoli denerwowac, nie mam pojecia od ktorej strony sie
zabrac. probowalem ustawic recznie ip w protokole tcp/ip, ale przyznam,
ze zaglebianie sie w bramy dns i dalsze szczegoly przeroslo mnie, poza
tym zdaje sie ze dhcp polega na automacie.

raczej nie ma problemu z karta wifi, bowiem uzywalem juz 2 roznych kart
(poprzednia to D-link DWL510 i na obu wystepuje ten sam problem).
dzisiaj przetestowalem rowniez identyczny router od kumpla, tak samo
skonfigurowany i dalej to samo...

czy moze byc to kwestia firmware? czy moze jednak problem lezy po
stronie ISP? cos sie zepsulo z plyta glowna? pan z helpdesku aster
wisial ze mna pare godzin na telefonie w sumie i wszystko
konfigurowalismy jak trzeba... pomocy!
prond