Compaq + kontroler RAID SI?

Autor: Pajchiw <phukuba_at_piotrkow.home.pl>
Data: Tue 02 Aug 2005 - 19:56:24 MET DST

Witam.
Mam Compaq Deskpro EP/SB Series,
w którym posypał się pierwszy kanał IDE
(tzn. na pirimary master i slave nie odczytuje niczego)
Niestety muszę mieć w kompie trzy urządzenia pod IDE,
więc postanowiłem kupić dysk, ale okazało się,
że najmniejszy dostępny (40GB Seagate)
nie jest obsługiwany przez moją płytę,
więc kupiłem kontroler RAID firmy SiliconImage,
który ma - niby - w opisie możliwość bootowania z niego.
Ale tu się zaczynają schody.
Za cholerę nie da się uruchomić tego sprzętu tak,
by móc bootować z niego system...
XP instaluje się do pierwszego ponownego uruchomienia
i od nowa to samo.

Zainstalowałem na innym kompie na 2GB
WIN98, wgrałem stery, oprogramowanie
(jak się okazuje zarządzające blokadami dostępu,
 a nie ustawieniami konfiguracji samej karty)
Niby przy uruchomieniu pokazuje się możliwość
wejścia gdzieś przez F3, ale nie funkcjonuje...

Ktoś z Was spotkał się już z czymś takim?
Może w ogóle w Compaq nie da się startować z kontrolera ?
(ewentualnie nie da się wystartować z kontrolera
 innej firmy niż compaq?)

Proszę o pomoc, bo już mnie cholera bierze,
a firma od której kupiłem sprzęt
w ciągu tygodnia się zwinęła i nie mam gdzie się dowiedzieć co i jak.

Pzdr.:
Pajchiwo