Dobieranie RAMu do laptopa

Autor: scx <szczupx.WYTNIJ_at_TO.wp.pl>
Data: Tue 02 Aug 2005 - 00:40:19 MET DST

Witam

Przebudowywuję mojego laptopa - Siemensa 510AGP.
Aktualnie mam w nim PII400, na biurku koło mnie leży grzecznie w
woreczku PIII500. Wsadziłem go do środka, BIOS go poprawnie wykrył
(jako Pentium II 500 :D) ale niestety stwierdził że zainstalowana
pamięć działa z częstotliwością 66MHz a procek wymaga 100MHz i
zdecydowanie odmówił dalszej współpracy.
Bardzo się zdziwiłem że PII400 chodzi na 66MHz fsb, jak dla mnie
dziwne.
Tym bardziej, że z moich informacji wynika że płyta główna oparta jest
na BXie, więc nie powinno być najmniejszych problemów.
Przechodzę w końcu do zasadniczej części pytania (ostatnio robię się
podejrzanie gadatliwy):
jak się dobiera pamięć ram do notebooka? buszuję na alledrogo i co
chwila napotykam się na "sprzedaję bo nie działa w moim laptopie".
Niestety nie udało mi się nigdzie wygrzebać informacji na temat jakie
pamięci u mnie działają - nie udało mi się przebić przez tysiące ofert
sprzętu refurbished jakie wyrzuciła mi googlica.

--
scx
Wszyscy mają sygnaturkę... mam i ja :)