Re: Czy to możliwe ze miałem takie ustawienia?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sat 30 Jul 2005 - 16:57:15 MET DST

Dnia Sat, 30 Jul 2005 13:25:53 +0200, palmik napisał(a):

> mozesz rozszerzyc to co wyzej napisales bo nie lapie moe dobrze.
> Czymu niby miedzy 2x a 4x nie ma istotnej roznicy

Potestowałem to wiem - różnicy brak. Przepustowość szyny HT nawet przy
mnożniku x2 nie daje negatywnych efektów jeżeli chodzi o wydajność. Te
ustawienia były testowane nie tylko przeze mnie.

> a 3x jest Twoim zdaniem
> optymalne (w domysle najbardziej wydajne?)

Nie najbardziej wydajne (między x2 i x5 nie ma różnicy) - po prostu do
podkręcania trzeba trzymać HT poniżej 1000 MHz. Nawet na HTT 320 MHz przy
mnożniku 3 nie przekroczysz 1000 MHz. Może dojść do sytuacji, że za
problemy związane z podkręcaniem procesora będzie odpowiadała płyta i
dalsze podkręcanie nie będzie możliwe. Przy dużym podkręcaniu płyta nie
jest w stanie wytrzymać takiego HT jak z niepodkręconym procesorem.
Powiedzmy że twoja płyta jest w stanie wytrzymać HT na poziomie 1200 MHz,
więc może wytrzymać np. 5x240. Wraz ze zwiększaniem HTT, maleje stabilna
częstotliwość taktowania HT, tzn. nie ma co liczyć że płyta wytrzyma 4x300,
mimo że jest w stanie wytrzymać 5x240 (w obu przypadkach to 1200 MHz).
Właśnie dlatego obniza sie mnożnik HT na x3 (lub niżej) - chodzi o to aby
wyeliminować płytę jako element, który nie radzi sobie z podkręceniem.
Pamietaj, że zmniejszenie mnożnika na x3 nie przynosi efektów w postaci
spadku wydajności, a poprawia stabilność w przypadku mocnego podkręcenia
procesora.

> maxtor z serii 10-tej

a co mówi SMART?

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam