Re: Problem z uziemieniem

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Fri 29 Jul 2005 - 19:43:05 MET DST

Wojtek napisał(a):

> Kupiłem ostatnio dwie porządne listwy do komputerów na której są dwie
> lampki: pierwsza (pomarańczowa) pokazuje czy dopoowadzone jest napięcie,
> natomiast druga (zielona) pokazuje czy listwa jest uziemiona.
>
> Jedną listwę mam w domu i tam zielona lampka w ogóle nie świeci. Tutaj
> sprawa jest jasna. Natomiast drugą listwę mam w pracy. Na tej listwie
> zielona lampka mruga jak oszalała, pokazując że uziemienia raczej nie ma
> niż jest.
>
> Zupełnie nie znam się na elektryce i w związku z tym mam pytanie, czy to
> [...]

ogolnie jak sam nie sprawdzisz to pewnie sie nie dowiesz co jest nie
tak:) ta listwa to pewnie spark sensor ? jezeli tak to calkiem udana
konstrukcja ...
takie mruganie moze oznaczac, ze uziemienia prawdopodobnie nie ma i
komputer uziemia sie na czyms innym ... lub ewentualnie takie uziemienie
jest nieskuteczne (zakladam, ze podlaczona do gniazdka z uziemieniem ;)
) ...

proponuje przyprowadzic jakiegos znajomego elektryka do firmy zeby
poogladal co i jak ... ewentulanie jezeli czujesz sie na silach sprawdz
sam czy ten bolec uziemienia w gniazdku rzeczywiscie spelnia taka
funkcje ... zmierzyc miernikiem napiecie miedzy bolcem a faza (to ta
strona gdzie swieci sie probnik) - powinno byc cos okolo 230V, a pozniej
miedzy bolcem a zerem (powinno byc 0V). jezeli jest inaczej to
prawdopodobnie jest problem z uziemieniem w gniazdku badz w calej firmie ...