Chłodzenie mostka północnego

Autor: martines <marcin_at_garbusy.org.pl>
Data: Fri 29 Jul 2005 - 09:26:28 MET DST

Ponieważ żywot standardowego wiatraczka na NB mojego Abita KT7-RAID dobiega
niechybnie końca, postanowiłem zaradzić hałasom wydobywającym się z obudowy
mojego peceta przez zakup nowego elementu mającego wyręczyć stary, rzężący
wiatrak. Świadom tego, że do odzyskania błogiej ciszy mogę się przyczynić na
wiele sposobów rozważam na poważnie 2 z nich:

- zakup nowego wiatraczka (problem w tym że najcichszy jaki znalazłem na
allegro generuje szum o sile 20 dB)
- zakup pasywnego chłodzenia (tutaj problem polega na tym, że nie jestem pewien
czy taki element wystarczy do schłodzenia mojego NB)

Płyta pracuje na ustawieniach 110/36 MHz (+1MHz), a więc mój (proszę się nie
śmiać) Duron 600 taktowany jest częstotliwością 666MHz ;>, a pamięć PC133 -
 147MHz. Pecet wyposażony jest również w Radeona VE, kartę TV Prolinka,
 SB 128 PCI oraz kartę sieciową 3com.

Proszę was o podpowiedź - który z wariantów wybrać mając na uwadze ciszę oraz
fakt, że na tę inwestycję przezaczyłem środki w ilości nie większej od 20PLN.

Nie muszę chyba dodawać, że chciałbym aby rozwiązanie to było stabilne.

Ponieważ jest to pierwszy mój post na tej grupie pozdrawiam niniejszym jej
bywalców. :)

--
martines
Jeśli chcesz mieć pewność, że twój list do mnie dotrze,