Intel Celeron 2,0 Ghz kontra Intel Celeron M 1,3 Ghz

Autor: Widget <lukasz_at_adres-tegoniema-tell.pl>
Data: Tue 26 Jul 2005 - 17:10:12 MET DST

Mam problem z gwarancją jednego notebooka. Otóż serwis nie dał rady naprawić
płyty głównej :(. Jako że tego notebooka nie ma już w ofercie, dealer ARISTO
oferuje notebooka z innymi parametrami. Chodzi mianowicie o procesor serii
MOBILE. I stąd moje pytanie.

Nie mogę nigdzie znaleźć konkretnie informacji, który procesor jest szybszy
? Na pierwszy rzut oka każdy powie, że ten 2,0 Ghz ma większą prędkość, ale
mobile z 1,3 Ghz ma prędkość magistrali 400 Mhz. Który więc de facto jest
szybszy, skuteczniejszy, ewentualnie w jakich zastowaniach ?

Czy dobrze myślę, że do gier i "większych wymagań" lepszy będzie ten 2,0 a
do pracy biurowej i nieskomplikowanych zadań lepszy będzie 1,3 Ghz ?

Czy ktoś z Was spotkał się gdzieś z tego typu powrównaniem ? Wszędzie są
porównania AMD kontra Intel, ale takiego jak moje nie mogłem znaleźć, nawet
na stronce Intela nie ma na jednym schemacie obu procesorów. Czy ostatecznie
można porównywać te procesory ? Odrzucamy z góry jako + procesorów mobile że
jedzą mniej prądu itp. , interesuje mnie jedynie prędkość (prędkość a nie
wydajność).

--
Widget