Laptop HP: nx9105 - IBM: ThinkPad R50 co wybrac

Autor: MK <mk_at_interia.pl>
Data: Tue 26 Jul 2005 - 15:21:20 MET DST

Witam

Mam zamiar kupic laptopa.

Co do wymagan to:
 - kupuje laptopa bo stacjonarny komputer zajmuje zbyt wiele mijsca i
czasami mam potrzebe przeniesc sie do innego pokoju z komputerem
 - nie zalezy mi na mobilnosci, okolo 90% czasu bedzie pracowac jak komputer
stacjonarny
 - glownie internet, office
 - tworzenie stron w php, mysql oraz grafika np w photoshopie, moze
macromedia flash
 - raz na ruski rok jakas gra (raczej strategiczna)
 - filmy, mp3
 - czasami zrzucenie filmu z wakacji z kamerki na dysk.

Cena tak do 4000 zl

Na poczatku wybralem laptop

IBM: ThinkPad R50 [UR0BWPB]
Procesor Intel Pentium M725 1.6 GHz
Pamięć RAM 256 MB
Napęd DVD / CD-RW
Dysk Twardy 40 GB
Matryca 15 cali TFT XGA (1024x768 pikseli)
Karta Graficzna Intel Extreme Graphics 2
za okolo 3900 zł
Wedlug mnie calkiem przyzwoity laptopik poza karta graficzna. Brak tez
nagrywarki DVD.

Nastepnie zdecydowalem sie na
HP: nx9105 [PG690EA]
Procesor AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz
Pamięć RAM 512 MB
Napędy DVD +/- RW
Dysk Twardy 60 GB
Matryca 15 cali XGA (1024x768 pikseli)
Karta Graficzna NVIDIA GeForce 4 Go 440 64MB
Karta Dźwiękowa Sound Blaster Pro compatibile
za okolo 4200

Tutaj za przemawia karta grafiki, nagrywarka DVD oraz wielkosc ram i dysku
(choc te 2 ostatnie rzeczy w najmniejszym stopniu). Dodatkowo w HP w
komplecie jest replikator portow - szczegolnie przydatne w moim przypadku
gdy laptop bedzie spoczywac glownie w jednym miejscu.
Jedyna rzecza nad jaka sie wacham to glosnosc tego HP'ka. Czy przy tym
procesorze bedzie bardzo dokuczliwy chalas spowodowany chlodzeniem procesora
i karty ??
Jak z wydajnoscia ? jaka jest roznica w wydajnosci miedzy AMD Athlon 64
3000+ a Intel Pentium M725 1.6 GHz ?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc