Re: RAM czy k. graficzna ?

Autor: Wiktor S. <wswiktor_at_poczta.fmv>
Data: Sun 24 Jul 2005 - 14:11:09 MET DST

> Hej mam pytanie co warto bardziej kupic RAM czy grafike ? chodzi mi
> glownie o gry gram w GTA SA i troche mi skacze i chcialbym sobie
> cos ulepsyzc ale nie stac mnie na kupienie tego i tego. wiec co
> bardziej wplywa na gre?

> 128 SD RAM i GE FORCA 2 400MX 64MB :) stare ale jare ;PPP

Więcej RAM-u spowoduje ogólnie szybsze działanie systemu, uruchamianie się
aplikacji, w tym GTA :-), mniej będzie żuło z dysku.
Sama gra będzie skakać tak jak skacze.

Grafika znacznie przyspieszy działanie samej gry (kiedy już się
załaduje....), ale doczytywanie wszystkiego będzie tak samo powolne.

Jeżeli zależy ci *tylko* na płynniejszym GTA, kup grafikę (RAM tu nie
pomoże).

I jedno i drugie jest wąskim gardłem (a jaki masz procesor?), zakup jednej
rzeczy cię nie zadowoli.

Najlepiej dokup drugie 128 MB (myślę że teraz będzie tani) i tez niedrogiego
np. używanego GeForce'a 4 (tylko nie znowu jakiegoś MX).

--
Azarien
wswiktor&poczta,fm