Re: Czy moje pamięci są wadliwe?

Autor: Arek <arcady2WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 24 Jul 2005 - 12:10:22 MET DST

> [ciach...]
>
> Przede wszystkim nie napisałeś czy to są PC3200 (pewnie tak), czy
> próbujesz przetaktować 166-ki.

Myślałem, że to oczywiste. W sklepach nie widziałem innych Twinmosów niż PC3200.

> Jeżeli mają chodzić nominalnie na 200
> przy tych timingach to łaski nie robią, ustawiasz 'by SPD' i musi
> działać. Dla mnie jest to oczywista niekompatybilność z płytą.

Zanim kupiłem pamięci, widziałem na sieci, że wiele osób używa Twinmos z Epoxem.

> Moje boje z tą płytą, tym prockiem (tyle że puszczonym 11x200 MHz) i
> tymi pamięciami Twinmos (PC3200):
>
> 2x512 Twinmos - dokładnie jak u Ciebie, nie ma szans na bezbłędną pracę,
> 1x512 Twinmos - ok,

U mnie po serii testów jest tak:

1x512 przechodzą wszystkie testy, ale windy NIE da się uruchomić, bez
podnoszenia napięcia CPU.

2x512 przechodzą wszystkie testy przy napięciu 2.9 V, ale windy NIE da się
uruchomić, bez podnoszenia napięcia CPU.

Ostatnio padło podejżenie, że to przez zasilacz...

> 2x256 Kingston PC2700 CL2.5 puszczone na 200 MHz - cool, przy
> nominalnych 166 MHz chodziły mi na 2-2-2-6,
>
> 2x256 te same Kingstony + 1x512 Twinmos - żadnych błędów.
>
> Ostatni konfig chodzi na 200 MHz w dualu przy timingach 2.5-3-3-7,
> praktycznie bez przerwy, bez podnoszenia napięć, montowania chłodzenia
> na mostku i innych pierdół...
>
> Pamięci na razie nie wymieniam, bo zmieniam platformę na 64bit i
> sprawdzę je na nowej płycie. Jak nie pójdą to wymienię, co i Tobie radzę.

Nie każdy ma takie układy w sklepie, że może korzystać z towaru jak z
wypożyczalni. Ja swoje pamięci dostałem po dobrej cenie i w rezultacie powiedzmy
"transakcji wiązanej".

--
Pozdrawiam, Arek