Silicon Image Sil0680 I Płyta Soltek Sl-75frn2-l, problem z kontrolerem RAID

Autor: Rafał Zieliński <zielak_at_wytnij_if.pw.edu.pl>
Data: Sat 23 Jul 2005 - 16:43:36 MET DST

Witam
Od wczoraj walcze i już kończą mi się pomysły, dlatego zwracam się do Was.
Posiadam płyte główną Soltek SL-75FRN2-L na nForce2 Ultra i kontroler
PCI Sil0680.
Po włożeniu kontrolera do dowolnego złącza PCI, zaraz po uruchomieniu
komputera zliczana jest pamięć RAM, wykrywane są urządzenia IDE
podłączone do płyty głównej i potem powinna się pojawić informacja o
kontrolerze RAID. Najpierw powinien wyskoczyć komunikat "Press F3 to
eneter RAID utility" a potem powinna pojawić się osobna tabelka z
urządzeniami IDE podpiętymi do kontrolera.
ALE TO SIĘ NIE POJAWIA.
Co ciekawe, w windowsie, po zainstalowaniu sterowników, widać wszystkie
dyski podpięte do kontrolera.
Musze jednak dostać się do RAID utility aby utworzyć macierz na której
chce potem postawić świeży system.
Próbowałem przekładać karte do innych slotów PCI, grzebałem w
ustawieniach BIOSu płyty głównej (Reset Configuration Data w PnP / PCI
Configuration nic nie daje), kasowałem całą zawartość BIOS zworką na
płycie i ustawiałem wszsytko od nowa, próbowałem updateować BIOS
kontrolera, ale na stronie SI znalazłem niedziałający program.
Kontroler włożyłem też dla sprawdzenia do starego komputera (jakiś K6-2
na chipsecie VIA - ogólnie dziadostwo) i tam pojawia się komunikat
"Press F3 ..." i jest informacja o dyskach już przy starcie komputera.
Błagam pomóżcie.