Re: Czy moje pamięci są wadliwe?

Autor: <lev_at_k>
Data: Fri 22 Jul 2005 - 19:53:01 MET DST

Arek wrote:

> Więc to wina płyty?

To możesz stwierdzić najpewniej wrzucając obie pamięci razem do /innego/
kompa i zapuszczajac np. Memtesta. Jesli przejdzie test to sprawa jasna
- inaczej wątpliwości pozostaną..
Ale jesli w tych samych slotach w których sypały błędami razem -
pojedynczo (w każdym z nich) chodziły "ok" to po prostu trafiłeś na
niekompatybilny sprzęt.. Niestety takie rzeczy zdażają się czasem,
niezaleznie od marki i klasy sprzetu (choć szczególnie często przy tzw.
"pamięciach OEM'ach").

> Czytałem, że Bartona ludzie dużo bardziej podkręcają i stabilnie chodzi.
> O pamięciach TwinMOS również czytałem, że chodzą dużo szybciej powinny.

Czasem wolniej, czasem szybciej - ale /zawsze/ powinny chodzić stabilnie..

> Pamięci raczej nie zareklamuję (wieczysta gwarancja), bo jak sprawdzą je
> pojedynczo, to będą działać prawidłowo.

Bo z tego co piszesz są w pełni sprawne, tyle że niekoniecznie w pełni
kompatybilne z daną płytą (zakładając brak uszkodzeń slotów). BTW -
miałem kiedyś pamięć która poprawnie chodziła tylko w /jednym jedynym/
slocie mojej płyty, i do tego na tyle "wybredna" że nie odpalała się w
ogóle na połowie innych testowanych MB ;-)

Pozdrawiam